Sunday 20 March 2011

Aktiviti Mac 2011: Pesta Buku

Kelab Sukan & Rekreasi UEM Group telah merealisasikan satu lagi program yang julung-julung kali diadakan iaitu Pesta Buku Pertama 2011. Ia dilaksanakan bagi menggalakkan budaya membaca dikalangan ahli Kelab dan juga kakitangan Syarikat di Mercu UEM.

Pesta Buku ini telah berlangsung selama 2 hari,  bermula pada hari Selasa 15 Mac 2011 dan berakhir pada hari Rabu 16 Mac 2011, bertempat  di perkarangan Dewan Odyssey, Tingkat 7 Mercu UEM dari jam 9 pagi hingga 5 petang. Program ini direncanakan bersempena dengan cuti sekolah dan serentak berlangsungnya program “Creative Writing” anjuran bersama UEM  Group Berhad dengan News Straits Times Press (NSTP) untuk anak-anak kakitangan berusia antara 10 hingga 12 tahun.  

Antara wakil toko buku yang telah bersama menjayakan program ini dengan memberikan potongan harga diskaun yang menarik adalah  Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP), PTS Publication Sdn Bhd, Kumpulan Karangkraf (Alaf21), Kedai Buku Keliki Literasi dan Syarikat Penerbitan Wholesale Mart Cheras.  Kelab Sukan & Rekreasi UEM Group juga telah menerima penyertaan ahli untuk membuka gerai antaranya gerai GPS, buku dan majalah terpakai, gerai barangan serta pakaian terpakai.

Sebagai menzahirkan tanda sokongan kelab kepada program pesta buku ini, Kelab Sukan  telah memberikan baucar diskaun sebanyak RM10.00 kepada setiap ahli. Sambutan bagi penganjuran program pertama ini adalah amat memuaskan dimana lebih daripada 200 baucar diskaun telah digunakan oleh ahli serta maklum balas yang baik telah diterima daripada toko-toko buku yang hadir.


Terima kasih diucapkan kepada semua yang telah menjayakan program ini. Nantikan pesta buku ke-2 yang bakal dilaksanakan pada penghujung tahun ini. 






No comments:

Post a Comment